Παρασκευή 27 Μαρτίου 2020

Σημαντική υπενθύμιση

Συμμετοχή στην ψηφιακή μας τάξη Γ'2 στην πλατφόρμα "e-me"  
του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Σας υπενθυμίζουμε τις ενέργειες (βήματα) που πρέπει να προβείτε για τη συμμετοχή των παιδιών στην ψηφιακή μας τάξη στην πλατφόρμα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. 
  1. Δημιουργία μαθητικού λογαριασμού στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ).
    Εγγραφή εδώ.  ---  Οδηγίες Εγγραφής εδώ. --- [Σας δίνεται από το σύστημα username, εσείς επιλέγετε password]
  2. Είσοδος στην πλατφόρμα εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης στη διεύθυνση
    e-me.edu.gr  με το username και το password που έχετε στον μαθητικό λογαριασμο του ΠΣΔ.
    --- Οδηγίες βήμα-βήμα για την e-me ---  Σημείωση: το τμήμα/τάξη εδώ ονομάζεται "κυψέλη".
  3. Συμπλήρωση φόρμας username για ενημέρωση των εκπαιδευτικών του τμήματος. 
  4. Εφόσον έχουν γίνει όλα τα παραπάνω βήματα σωστά, ο εκπαιδευτικός θα αναζητήσει στην
    e-me τους μαθητές με τα username τους (που έχουν δηλώση στη φόρμα) και θα τους καλέσει να συμμετάσχουν στο ψηφιακό τμήμα του Γ'2 ή των Αγγλικών, της Μουσικής κλπ. Στη συνέχεια οι μαθητές/μαθήτριες θα πρέπει να αποδεχτούν την πρόσκληση (υπάρχει και η δυνατότητα να κάνουν οι μαθητές αίτημα στον εκπαιδευτικό, ωστόσο για να μην υπάρχει μπέρδεμα σας λέμε αυτά που προβλέπονται από τις οδηγίες της πλατφόρμας) για να ολοκληρωθεί η διαδικασία. 
Σημείωση 1: Όλα τα παραπάνω βρίσκονται αναλυτικά στις προηγούμενες αναρτήσεις της ιστοσελίδας του Γ'2 και στο email που σας αποστείλαμε. 

Σημείωση 2: Μέχρι αυτή τη στιγμή έχουμε λάβει όνομα χρήστη (usename) από 15 μαθητές/τριες (από τους 25) που όμως και από αυτούς μόνο οι 10 έχουν κάνει είσοδο στην e-me.edu.gr και μπορούμε να τους εντοπίσουμε. Παρακαλούμε να ολοκληρώσουν και οι υπόλοιποι ΑΜΕΣΑ τη διαδικασία. Όσοι από εσάς έχουν τη δυνατότητα, ας ενημερώσουν και τους άλλους γονείς. 

Σημείωση 3: Η επιλογή της πλατφόρμας που θα αξιοποιηθεί έγκειται στη διακριτική ευχέρεια του/της κάθε εκπαιδευτικού. Ενθαρρύνεται η χρήση της προτεινόμενης από το ΥΠΑΙΘ πλατφόρμας λόγω της προσφερόμενης ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων. Μέθοδοι και εργαλεία που τυχόν έχουν αναπτυχθεί και αξιοποιούνται ήδη από τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς είναι δυνατόν να συνεχίσουν να αξιοποιούνται. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στη διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων των μαθητών/τριών και στη σχετική ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων σχετικά με την εφαρμογή του Νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
Εμείς ήδη χρησιμοποιούμε την ιστοσελίδα του Γ'2 (και περυσι την ισοσελίδα του Β'2) για ενημερωση και για εκπαιδευτικό υλικό που μπορούν να χρησιμοποιούν τα παιδιά από σπίτι αλλά δεν μπορούμε να έχουμε τη δυνατότητα επικοινωνίας "τύπου μαθήματος", δηλαδή άμεσης αλληλεπίδρασης. 

Σημείωση 4: Η προτεινόμενη από το ΥΠΑΙΘ πλατφόρμα προς το παρόν αντιμετωπίζει προβλήματα σύνδεσης, ταχύτητας κλπ (κοινώς "σέρνεται" ή "κολλάει" κλπ) που οφείλονται στον τεράστιο αριθμό χρηστών που τη χρησιμοποιούν ταυτόχρονα. Εμείς θα προσπαθήσουμε, ακολουθώντας την πρόταση του ΥΠΑΙΘ, να εργαστούμε σε αυτήν όσο μπορούμε.  
Σε επόμενη φάση, ίσως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την πλατφόρμα Classdojo (που ήδη χρησιμοποιούμε στην τάξη, στο πλαίσιο της διαμόρφωσης επιθυμητών συμπεριφορών) που μπορεί να υποστηρίξει την ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και είναι εναρμονισμένη σχετικά με τη διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων των μαθητών/τριών κατ' εφαρμογή του Νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.